Szkolenia


SZKOLENIA


Szanowni Państwo!

Firma  ONLEX  Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
serdecznie zaprasza na seminarium szkoleniowe składające się z dwóch paneli tematycznych.

Adresaci:

Szkolenie adresowane dla dyrektorów finansowych, głównych księgowych (księgowych), właścicieli firm, pracowników kadr,  osób zajmujących się pozyskiwaniem dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz wszystkich, którzy pragną poznać zmiany w ujęciu praktycznym oraz usystematyzować swoją wiedzę z zakresu tematyki szkolenia.

Warsztaty z wydatkowania środków
zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych

Termin szkolenia on-line:

28 lutego 2023 r. – godz. 10.00 – 14.00

Program szkolenia:

I. WYDATKI Z PULI OGÓLNE.

II. WYDATKI NA POMOC INDYWIDUALNĄ dla osób niepełnosprawnych.

III. WYDATKI NA INDYWIDUALNE PROGRAMY REHABILITACJI.

IV. WYDATKOWANIE ŚRODKÓW ZFRON – zasada celowości, oszczędności i optymalnego doboru metod i środków.

V. ZAŚWIADCZENIA O POMOCY DE MINIMIS.

VI. SANKCJE I WPŁATY NA PFRON ZWIĄZANE Z ZFRON.

VII. ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

WYKŁADOWCA:

ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – ONLEX.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych  i sądowych.

Zajmuje się problematyką:

  • zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
  • dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
  • pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
  • zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
  • wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INF-y, DEK-i, INFU),
  • wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń
    o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
  • wpłat na PFRON,
  • ulg we wpłatach na PFRON,
  • refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
  • odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.

KOSZT SZKOLENIA:

       500,00 zł netto (615,00 zł z VAT)  – od osoby z firmy
po  480,00 zł netto (590,40 zł  z VAT)  – od dwóch i więcej osób z firmy
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, certyfikat elektroniczny.

Numer konta: ONLEX Spółka z o.o.,
ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477

WARUNKI UCZESTNICTWA:

  • Skan karty zgłoszeniowej prosimy wysłać -mailem na adres kontakt@onlex.pl
    Dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.
  • Po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty prześlemy przed szkoleniem link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu
    wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.
  • Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

ONLEX Sp. z o.o. nie wyraża zgody na nagrywanie szkolenia, powielanie lub udostępnianie treści szkolenia.
Treść szkolenia i prezentacja szkolenia objęta jest prawami autorskimi.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon)
    z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
  • Po dokonaniu procesu rejestracji, wszystkie kwestie techniczne i informacje o sposobach dostępu
    do szkolenia online będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Proste, uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z wykładowcą, mają możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia.
  • Praca w komfortowych grupach umożliwia interakcję na każdym etapie prowadzanie szkolenia przez moderatora.

DODATKOWE INFORMACJE
Ewa Kłosińska-Trzcińska
tel:  501 368 420
E-mail: kontakt@onlex.pl

 




Szanowni Państwo!

Firma  ONLEX  Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
serdecznie zaprasza na seminarium szkoleniowe składające się z dwóch paneli tematycznych.

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za sprawozdanie finansowe dla  pracowników księgowości i kadr.

Termin i miejsce szkolenia:

8 12 stycznia 2023 roku
„Polskie Tatry” S.A.

Kompleks Antałówka Termy & Med

 

Zakopane nie planuje dużych oszczędności energii. Ma umowę na stałe ceny prądu do końca 2023 r. Hotel Antałówka, Zakopane, Polska - www.trivago.pl

ZAKOPANE
ul. Wierchowa 2
MAPKA DOJAZDOWA
http://www.antalowka-zakopane.pl/

 Zakopanemiasto położone jest u stóp Tatr, w Rowie Podtatrzańskim (Kotlina Zakopiańska), nad kilkoma potokami, których wody ostatecznie wpadają do rzeki Zakopianka (dopływ Białego Dunajca). Jest najwyżej położonym miastem Polski. W granicach administracyjnych miasta znajduje się część Tatr (z najwyższym punktem jakim jest wierzchołek Świnicy – 2301 m n.p.m.). Miasto leży na wysokości 750-1126 m n.p.m. Centralny punkt Zakopanego – skrzyżowanie ul. Krupówki i Kościuszki znajduje się na wysokości 838 m n.p.m. Na północy rozciąga się pasmo Gubałówki, a na południu nad miastem góruje Giewont.

Zespół “Antałówka” *** położony jest na południowo-zachodnim stoku Antałówki w parku leśnym. Atutem Zespołu jest atrakcyjne umiejscowienie, bliskość tras spacerowych, bliskość ścisłego centrum Zakopanego
tj. ul. Krupówki, 10 minut piechotą do dworca PKP i PKS. Oferujemy pobyty dla klientów indywidualnych
i grupowych. Zespół składa się   z trzech obiektów: ANTAŁÓWKA I, ANTAŁÓWKA II i AQUA PARK ZAKOPANE. Wyposażony jest w pływalnie, zespół saun, SPA, kręgielnie.

Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w spotkaniu oczywiście z zastosowaniem środków ostrożności związanych ze stanem epidemiologicznym COVID-19.

 Program szkolenia:

PANEL PIERWSZYwykład mec. Anna Pałecka-Błaszczyk (poniedziałek)

Zatrudnianie pracowników niepełnosprawnych.
Obowiązki, zagrożenia i szanse dla pracodawcy.
Pytania i odpowiedzi.

1. Obowiązek złożenia deklaracji rocznych.
2. Na co zwrócić uwagę przy wypełnianiu deklaracji i informacji miesięcznych.
3. Dalsze obowiązywanie art. 15h ustawy antycovidowej na przykładach
4. Przypomnienie sposobów dokumentowania szczególnych schorzeń na przykładzie poszczególnych   przepisów ustawy o rehabilitacji, w tym przewlekłej choroby psychicznej.
5. Rozszerzenie katalogu podmiotów uprawnionych do wystawiania ulg we wpłatach na PFRON.
6. Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.
7. Pobieranie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych – zpch, były zpch i otwarty rynek – zmiana     chwili uzyskania prawa do zaliczek i odprowadzenia na rachunek bankowy ZFRON.
8. Wyłączenie możliwości pobierania dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych w przypadku trudnej sytuacji ekonomicznej.
9. Przepisy ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nadal obowiązujące w związku z pandemią COVID.
10 Audyty Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie gospodarowania środkami zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
11. Pytania i odpowiedzi.

WYKŁADOWCA:

ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – ONLEX.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych  i sądowych.

Zajmuje się problematyką:

  • zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
  • dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
  • pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
  • zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
  • wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INF-y, DEK-i, INFU),
  • wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń
    o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
  • wpłat na PFRON,
  • ulg we wpłatach na PFRON,
  • refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
  • odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.

 

PANEL DRUGIwykład dr Paweł Łukaszewicz (wtorek-środa)

Sprawozdanie finansowe – Akcja „ Bilans 2022r ”.
Badanie sytuacji ekonomicznej w jednostkach za 2022r.
„ Nota podatkowa za 2022r”.
Audyt ZFRON.

 Szkolenie składa się z kilku modułów wiedzy:

Moduł I – Sprawozdanie finansowe – Akcja „ Bilans 2022 rok ”
Moduł II – „Nota podatkowa” za 2022 rok.
Moduł III – Sytuacja ekonomiczna za 2022 rok i inne informacje.
Moduł IV – Audyt ZFRON.
Moduł V – stan  zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii COVID-19.

WYKŁADOWCA:

PAWEŁ ŁUKASZEWICZ DR NAUK EKONOMICZNYCH / FINANSISTA: wieloletni wykładowca, autor, licznych raportów, opinii, recenzji, artykułów. Współuczestniczył   w opracowaniu  odwołań, skarg  do WSA, PFRON, NSA, izb skarbowych. Przez wiele pracował jako  główny księgowy/ dyrektor finansowy/ członek zarządu w spółkach prawa handlowego,nadto pełnił kierownicze stanowiska, uczestniczył w rozprawach sądowych w charakterze biegłego.

KOSZT SZKOLENIA:

       3 700,00 zł (4 551,00 z VAT)  – dla jednej osoby,
po 3 600,00 zł (4 428,00 z VAT)  – dla dwóch lub więcej osób z firmy.

Numer konta: ONLEX Spółka z o.o.,
ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477

KOSZT SZKOLENIA OBEJMUJE: Wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o odbytym szkoleniu, indywidualne konsultacje, pełne wyżywienie, serwis kawowy w trakcie zajęć, zakwaterowanie w pokojach 2 osobowych i jednoosobowych (dopłata 50 zł do pokoju jednoosobowego) (TV/Radio, pełny węzeł sanitarny), kolacja uroczysta, kulig do Doliny Chochołowskiej z atrakcjami i ogniskiem, wolny wstęp do AQUA PARKU tj. basenów, zjeżdżalni, jacuzzi i „dzikiej rzeki”, ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków.

DODATKOWE INFORMACJE
Ewa Kłosińska-Trzcińska
tel:  501 368 420
E-mail: kontakt@onlex.pl



Szanowni Państwo!

Firma  ONLEX  Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  serdecznie zaprasza na szkolenie  on-line.

Adresaci:

Szkolenie adresowane do dyrektorów finansowych, głównych księgowych (księgowych), właścicieli firm, pracowników kadr,  osób zajmujących się pozyskiwaniem dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz wszystkich, którzy pragną poznać zmiany w ujęciu praktycznym oraz usystematyzować swoją wiedzę z zakresu tematyki szkolenia.

Podsumowanie roku 2022 w tematyce zatrudniania pracowników niepełnosprawnych.
Co nas czeka w 2023 r.

Cel szkolenia:

     Podczas szkolenia omówimy wszystko co najważniejsze w tematyce zatrudniania osób z niepełnosprawnościami w 2022 r.  i jakie są przewidywalne plany na 2023 r.
Przedstawimy nowy roczny druk DEK-R i stary INF-2. Na przykładach omówimy skutki wydłużenia ważności orzeczeń o stopniu niepełnosprawności i składanych od nich środków odwoławczych. Nie zapomnimy o dokumentowaniu szczególnych schorzeń na gruncie różnych przepisów ustawy o rehabilitacji. Mamy nowe podmioty uprawnione do wystawiania ulg we wpłatach na PFRON, to będzie skutkować zmianami rozporządzeń.

 Czy dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych wzrośnie od 2023 r. i do jakiej wysokości? Co oznacza terminowość kosztów płacy zdaniem sądów administracyjnych i zdaniem PFRON. Porozmawiamy o każdym aspekcie efektu zachęty – ilościowym, jakościowym, „ogólnym” i kiedy można go nie wykazywać. Omówimy wyjaśnienia Ministerstwa odnośnie rozporządzenia MF z 7 stycznia 2022 r. w kontekście terminowości ponoszenia kosztów płacy.

 Jaki wpływ na SOD ma trudna sytuacja ekonomiczna wykazana za 2021 r., a jaki za 2022 r. Terminy ustalania sytuacji ekonomicznej – wyjaśnienia PFRON.
Przypomnimy przepisy, które nadal obowiązują w związku z epidemią COVID, a które straciły ważność.
Pierwsze wnioski po audytach KAS, praktyka zerowania zaświadczeń o pomocy de minimis. Zarzut nieoszczędności.

Termin szkolenia on-line:
28 listopada 2022 r. – godz. 10.00 – 14.00

KOSZT SZKOLENIA:

       500,00 zł netto (615,00 zł z VAT)  – od osoby z firmy
po  480,00 zł netto (590,40 zł  z VAT)  – od dwóch i więcej osób z firmy
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, certyfikat elektroniczny.

Numer konta: ONLEX Spółka z o.o.,
ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477

WARUNKI UCZESTNICTWA:

  • Skan karty zgłoszeniowej prosimy wysłać -mailem na adres kontakt@onlex.pl
    Dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.
  • Po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty prześlemy przed szkoleniem link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu
    wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.
  • Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

ONLEX Sp. z o.o. nie wyraża zgody na nagrywanie szkolenia, powielanie lub udostępnianie treści szkolenia.
Treść szkolenia i prezentacja szkolenia objęta jest prawami autorskimi.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon)
    z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
  • Po dokonaniu procesu rejestracji, wszystkie kwestie techniczne i informacje o sposobach dostępu
    do szkolenia online będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Proste, uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z wykładowcą, mają możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia.
  • Praca w komfortowych grupach umożliwia interakcję na każdym etapie prowadzanie szkolenia przez moderatora.

DODATKOWE INFORMACJE
Ewa Kłosińska-Trzcińska
tel:  501 368 420
E-mail: kontakt@onlex.pl


Firma ONLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
zaprasza Państwa do udziału w konferencji szkoleniowej składającej się z dwóch paneli tematycznych.

Termin i miejsce konferencji:

11- 14 września 2022 roku

Kazimierz Dolny, ul. Sadowa 15

MAPKA DOJAZDOWA
www.dwaksiezyce.pl

Adresaci:

Szkolenie adresowane dla dyrektorów finansowych, głównych księgowych (księgowych), właścicieli firm, pracowników kadr,  osób zajmujących się pozyskiwaniem dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz wszystkich, którzy pragną poznać zmiany w ujęciu praktycznym oraz usystematyzować swoją wiedzę z zakresu tematyki szkolenia.

Panel pierwszy:

Pierwszy i drugi dzień szkolenia (poniedziałek – wtorek) – wykład: mec. Anna Pałecka-Błaszczyk

Wydatkowanie środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych
z uwzględnieniem audytów Krajowej Administracji Skarbowej i kontroli PFRON.
Omówienie bieżących zagadnień związanych z zatrudnianiem pracowników niepełnosprawnych
.

Wykładowca:

Anna Pałecka-Błaszczyk, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – ONLEX.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych  i sądowych.
Zajmuje się problematyką:

  • zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
  • dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
  • pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
  • zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
  • wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INF-y, DEK-i, INFU),
  • wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń
    o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
  • wpłat na PFRON,
  • ulg we wpłatach na PFRON,
  • refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
  • odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.

Panel drugi:

Trzeci dzień szkolenia (środa)

W drugim panelu omówimy zmiany w Prawie Pracy.

KOSZT SZKOLENIA:
2 799,00 zł netto (3 442,77 zł z VAT)  – dla jednej osoby z firmy.

Numer konta: ONLEX Spółka z o.o.
ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477

KOSZT SZKOLENIA OBEJMUJE:

Wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o odbytym szkoleniu, indywidualne konsultacje, pełne wyżywienie, serwis kawowy w trakcie zajęć, zakwaterowanie w pokojach 2 osobowych (TV/Radio, pełny węzeł sanitarny) (pokój jednoosobowy za dopłatą –
120 zł+VAT), kolacja uroczysta z DJ, zwiedzanie miasta z przewodnikiem, rejs statkiem   po Wiśle

DODATKOWE INFORMACJE
Ewa Kłosińska-Trzcińska
tel. 501 368 420

e-mail: kontakt@onlex.pl



Firma ONLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Zaprasza Państwa do udziału w konferencji szkoleniowej składającej się z dwóch paneli tematycznych.

Termin i miejsce konferencji: 15 – 18 maja 2022 roku Villa Park Hotel Med.& SPA CIECHOCINEK, ul. Warzelniana 12

Adresaci: Szkolenie adresowane dla dyrektorów finansowych, głównych księgowych (księgowych), właścicieli firm, pracowników kadr,  osób zajmujących się pozyskiwaniem dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz wszystkich, którzy pragną poznać zmiany w ujęciu praktycznym oraz usystematyzować swoją wiedzę z zakresu tematyki szkolenia.

Panel pierwszy:

Akcja BILANS 2021 rok z uwzględnieniem zdarzeń wynikających z COVID-19. Szczegółowe rozliczenie różnicy pomiędzy podstawą opodatkowania podatkiem dochodowym a wynikiem finansowym. Zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych wpływające na koszty płacy a zagrożenia dla sod.

Wykładowca: dr Paweł Łukaszewicz, wieloletni praktyk także jako wykładowca, autor, licznych raportów, opinii, recenzji, artykułów. Współuczestniczył w opracowaniu odwołań, skarg do WSA, PFRON, NSA, izb skarbowych. Przez wiele pracował jako główny księgowy/ dyrektor finansowy/ członek zarządu w spółkach prawa handlowego, nadto pełnił kierownicze stanowiska, uczestniczył w rozprawach sądowych w charakterze biegłego. Szkolenie adresowane jest do osób sporządzających sprawozdania finansowe, pracowników księgowości. Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy w zakresie sporządzania sprawozdania finansowego za 2021r z uwzględnieniem zdarzeń wynikających z COVID-19 oraz wpływu wojny w Ukrainie na ocenę kontynuacji działalności jako zdarzenia po dniu bilansowym. Drugim celem jest szczegółowe wykazanie w informacji dodatkowej różnicy pomiędzy a podstawą opodatkowania podatkiem dochodowym wynikiem finansowym w tym odliczanie od wyniku finansowego zdarzeń obejmujących ponad 80 przykładów. Ważną częścią wykładu są zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U 2022 poz. 558) wpływające na koszty płacy wykazywane w formularzu INF-D-P obejmujące zagrożenia dla sod tj. nieterminowe ponoszenie kosztów płacy.

Panel drugi:

ZATRUDNIANIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH  A NOWY POLSKI ŁAD

WYKŁADOWCA: ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – ONLEX. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych  i sądowych. Zajmuje się problematyką:

  • zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
  • dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
  • pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
  • zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
  • wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INF-y, DEK-i, INFU),
  • wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
  • wpłat na PFRON,
  • ulg we wpłatach na PFRON,
  • refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
  • odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.

KOSZT SZKOLENIA: 2 750,00 zł netto (3 382,50 zł z VAT)  – dla jednej osoby z firmy, po 2 700,00 zł netto (3 321,00 zł z VAT)  – dla dwóch lub więcej osób z firmy. Numer konta: ONLEX Spółka z o.o., ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477 CENA SZKOLENIA OBEJMUJE Wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o odbytym szkoleniu, indywidualne konsultacje, pełne wyżywienie, serwis kawowy w trakcie zajęć, zakwaterowanie w pokojach 2 osobowych (TV/Radio, pełny węzeł sanitarny) (pokój jednoosobowy za dopłatą – 100 zł+VAT), kolacja uroczysta z DJ, wstęp do strefy Saltarias SPA (basen solankowy, jacuzzi, zespołu saun, lakonium, tężnia solankowa) oraz sali fitness. Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl


Firma ONLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością serdecznie zaprasza na szkolenie on-line.

POLSKI ŁAD a zachowanie prawa do SOD – dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Uzupełnienie wpływów na ZFRON, procedura, kontrole, wydatki.

Termin szkolenia on-line: 3 luty 2022 r. – godz. 10.00 – 14.00

Cel szkolenia: Polski Ład zaraz po wejściu w życie został znowelizowany najpierw rozporządzeniem, co do którego konstytucyjności można mieć uzasadnione wątpliwości, a następnie ustawą, której projekt znajduje się w Sejmie. Wprowadzone zmiany mają bezpośredni wpływ na sposób wyliczania wynagrodzeń zatrudnionych pracowników, co ma niebagatelny wpływ zarówno na dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych, jak i wysokość wpływów na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Co zatem zrobić aby zachować prawo do dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych za grudzień 2021 r. i kolejne miesiące? Jakie są rozwiązania w świetle obowiązujących przepisów i wyjaśnień BON i PFRON? Czy pracownicy, którym „zwrócimy” część pobranych zaliczek – będą musieli je zwrócić do US w chwili składania rocznego rozliczenia za 2022 r. najpóźniej z końcem kwietnia 2023 r.? Planowana nowelizacja ustawy o PIT i ustawy o rehabilitacji zawiera rozwiązania mające na celu uzupełnienie wpływów na ZFRON ale z równoczesnym obowiązkiem rezygnacji z przekazywania pobranych zaliczek na rachunek bankowy funduszu. Jakie są zapowiadane zmiany w zakresie ulg. Omówienie najbardziej kontrowersyjnych wydatków z ZFRON. Na co zwrócić uwagę.   WYKŁADOWCA: ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – ONLEX. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych  i sądowych. Zajmuje się problematyką:

  • zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
  • dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
  • pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
  • zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
  • wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INF-y, DEK-i, INFU),
  • wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
  • wpłat na PFRON,
  • ulg we wpłatach na PFRON,
  • refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
  • odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.

KOSZT SZKOLENIA: 500,00 (zwolnione z VAT)  – od osoby z firmy po  450,00 (zwolnione z VAT)  – od dwóch i więcej osób z firmy CENA SZKOLENIA OBEJMUJE: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, certyfikat elektroniczny. Numer konta: ONLEX Spółka z o.o., ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477 WARUNKI UCZESTNICTWA:

  • Skan karty zgłoszeniowej prosimy wysłać -mailem na adres kontakt@onlex.pl Dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.
  • Po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty prześlemy przed szkoleniem link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.
  • Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

ONLEX Sp. z o.o. nie wyraża zgody na nagrywanie szkolenia, powielanie lub udostępnianie treści szkolenia. Treść szkolenia i prezentacja szkolenia objęta jest prawami autorskimi. WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
  • Po dokonaniu procesu rejestracji, wszystkie kwestie techniczne i informacje o sposobach dostępu do szkolenia online będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Proste, uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z wykładowcą, mają możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia.
  • Praca w komfortowych grupach umożliwia interakcję na każdym etapie prowadzanie szkolenia przez moderatora.

Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl


Firma ONLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością serdecznie zaprasza na szkolenie on-line.

MIESIĘCZNE I ROCZNE OBOWIĄZKI SPRAWOZDAWCZE PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH. POLSKI ŁAD A WPŁYWY NA ZFRON

Termin szkolenia on-line: 17 stycznia 2022 r. – godz. 10.00 – 14.00

Cel szkolenia: Pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne są zobowiązani do dopełnienia szeregu obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON, w szczególności złożenia deklaracji rocznej DEK-R oraz informacji INF-2 do 20 stycznia 2021 r. Podczas szkolenia zostaną omówione nowe wzory deklaracji wpłat na PFRON oraz sposób wypełnienia informacji krok po kroku. Nie zapomnimy także o informacjach składanych do wojewody przez zpch za II półrocze 2021 r. Przedstawimy wszystkie wpłaty na PFRON, których katalog ulega ciągłemu rozszerzeniu. Zostanie poruszony temat wpływów na ZFRON po wprowadzeniu Polskiego Ładu oraz propozycje rekompensaty dla pracodawców z powodu utraconych dochodów. WYKŁADOWCA: ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – ONLEX. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych  i sądowych. Zajmuje się problematyką:

  • zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
  • dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
  • pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
  • zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
  • wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INFy, DEKi, INFU),
  • wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
  • wpłat na PFRON,
  • ulg we wpłatach na PFRON,
  • refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
  • odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.

KOSZT SZKOLENIA: 400,00 (zwolnione z VAT)  – od osoby z firmy CENA SZKOLENIA OBEJMUJE: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, certyfikat elektroniczny. Numer konta: ONLEX Spółka z o.o., ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477 WARUNKI UCZESTNICTWA:

  • Skan karty zgłoszeniowej prosimy wysłać -mailem na adres kontakt@onlex.pl Dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.
  • Po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty prześlemy przed szkoleniem link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.
  • Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

ONLEX Sp. z o.o. nie wyraża zgody na nagrywanie szkolenia, powielanie lub udostępnianie treści szkolenia. Treść szkolenia i prezentacja szkolenia objęta jest prawami autorskimi. WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
  • Po dokonaniu procesu rejestracji, wszystkie kwestie techniczne i informacje o sposobach dostępu do szkolenia online będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Proste, uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z wykładowcą, mają możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia.
  • Praca w komfortowych grupach umożliwia interakcję na każdym etapie prowadzanie szkolenia przez moderatora.

Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl


Firma  ONLEX  Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością serdecznie zaprasza na seminarium szkoleniowe

Termin i miejsce szkolenia: 9 13 stycznia 2022 rok „Polskie Tatry” S.A.

składające się z dwóch paneli tematycznych: PANEL PIERWSZYwykład mec. Anna Pałecka-Błaszczyk (poniedziałek) Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zatrudniania pracowników niepełnosprawnych, z uwzględnieniem rozwiązań prawnych związanych z przeciwdziałaniem COVID. Zostaną omówione kwestie dokumentacyjne, sposób zapewnienia zgodności uzyskiwanej pomocy publicznej z prawem, ze szczególnym uwzględnieniem powstania trudnej sytuacji ekonomicznej. PFRON przedstawił stanowisko dotyczące konieczności pozyskania dofinansowania w określonej chwili, którego znajomość może warunkować możliwość uzyskania tego wsparcia. Zostaną omówione przepisy dotyczące wydłużenia ważności orzeczeń o niepełnosprawności i kwestie związane z zatrudnieniem osób niepełnosprawnych, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Omówimy także wpływ Polskiego Ładu na sytuację pracodawców osób niepełnosprawnych.

ZATRUDNIANIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 2022

WYKŁADOWCA: ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną, były wieloletni pracownik Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w MPIPS – ostatnio na stanowisku głównego specjalisty ds. legislacji, były Dyrektor ds. Prawnych w firmie doradczej, współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych i sądowych PANEL DRUGIwykład dr Paweł Łukaszewicz (wtorek-środa)

AKCJA „BILANS 2021” Z UWZGLĘDNIENIEM ZDARZEŃ WYNIKAJĄCYCH Z COVID-19. Zmiany w podatkach dochodowych CIT / PIT / wynikające z Polskiego Ładu.

  Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy w zakresie sporządzania sprawozdania finansowego za 2021r z uwzględnieniem zdarzeń wynikających z  COVID-19, w tym szczegółowe ustalenie  podstawy opodatkowania CIT/PIT, obliczane od wyniku finansowego na ponad 80 przykładach. Wykład obejmuje również zmiany w podatkach dochodowych wynikających z tzw.  Polskiego Ładu a obowiązujących w 2022r. WYKŁADOWCA: PAWEŁ ŁUKASZEWICZ DR NAUK EKONOMICZNYCH / FINANSISTA: wieloletni wykładowca, autor, licznych raportów, opinii, recenzji, artykułów. Współuczestniczył   w opracowaniu  odwołań, skarg  do WSA, PFRON, NSA, izb skarbowych. Przez wiele pracował jako  główny księgowy/ dyrektor finansowy/ członek zarządu w spółkach prawa handlowego, nadto pełnił kierownicze stanowiska, uczestniczył w rozprawach sądowych w charakterze biegłego. KOSZT SZKOLENIA: 2 750,00 zł (zwolnione z VAT)  – dla jednej osoby, po 2 700,00 zł (zwolnione z VAT)  – dla dwóch lub więcej osób z firmy. KOSZT SZKOLENIA OBEJMUJE: Wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o odbytym szkoleniu, indywidualne konsultacje, pełne wyżywienie, serwis kawowy w trakcie zajęć, zakwaterowanie w pokojach 2 osobowych lub jednoosobowych (TV/Radio, pełny węzeł sanitarny), kolacja uroczysta, kulig do Doliny Chochołowskiej z atrakcjami i ogniskiem, wolny wstęp do AQUA PARKU tj. basenów, zjeżdżalni, jacuzzi i „dzikiej rzeki”, ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków. Numer konta: ONLEX Spółka z o.o., ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477 Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl


Firma  ONLEX  Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  serdecznie zaprasza na szkolenie  on-line.

ZATRUDNIANIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 2021/2022

Termin szkolenia on-line:

30 września 2021 r. – godz. 10.00 – 14.00

WYKŁADOWCA: ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – Onlex. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych  i sądowych. Zajmuje się problematyką:

  • zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
  • dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
  • pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
  • zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
  • wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INFy, DEKi, INFU),
  • wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
  • wpłat na PFRON,
  • ulg we wpłatach na PFRON,
  • refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
  • odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.

Cel szkolenia: Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zatrudniania pracowników niepełnosprawnych, z uwzględnieniem rozwiązań prawnych związanych z przeciwdziałaniem COVID oraz projektem Polskiego Ładu. Zostaną omówione kwestie dokumentacyjne, sposób zapewnienia zgodności uzyskiwanej pomocy publicznej z prawem, ze szczególnym uwzględnieniem powstania trudnej sytuacji ekonomicznej. PFRON przedstawił stanowisko dotyczące konieczności pozyskania dofinansowania w określonej chwili, którego znajomość może warunkować możliwość uzyskania tego wsparcia. Zostaną omówione przepisy dotyczące wydłużenia ważności orzeczeń o niepełnosprawności i kwestie związane z zatrudnieniem osób niepełnosprawnych, na które należy zwrócić szczególną uwagę. KOSZT SZKOLENIA: 400,00 (zwolnione z VAT)  – od osoby z firmy CENA SZKOLENIA OBEJMUJE: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, certyfikat elektroniczny. Numer konta: ONLEX Spółka z o.o., ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477 WARUNKI UCZESTNICTWA:

  • Skan karty zgłoszeniowej prosimy wysłać -mailem na adres kontakt@onlex.pl Dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.
  • Po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty prześlemy przed szkoleniem link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.
  • Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

ONLEX Sp. z o.o. nie wyraża zgody na nagrywanie szkolenia, powielanie lub udostępnianie treści szkolenia. Treść szkolenia i prezentacja szkolenia objęta jest prawami autorskimi. WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
  • Po dokonaniu procesu rejestracji, wszystkie kwestie techniczne i informacje o sposobach dostępu do szkolenia online będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Proste, uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z wykładowcą, mają możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia.
  • Praca w komfortowych grupach umożliwia interakcję na każdym etapie prowadzanie szkolenia przez moderatora.

Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl


SZKOLENIA ARCHIWALNE

Firma ONLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością serdecznie zaprasza na seminarium szkoleniowe składające się z dwóch paneli tematycznych:

PANEL PIERWSZY – wykład mec. Anna Pałecka-Błaszczyk (poniedziałek) ZATRUDNIANIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 2021 w DOBIE EPIDEMII COVID-19

WYKŁADOWCA: ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, wspólnik firmy ONLEX Sp. z o.o. radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie, absolwentka WPiA Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną, były wieloletni pracownik Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w MPIPS – ostatnio na stanowisku głównego specjalisty ds. legislacji, były Dyrektor ds. Prawnych w firmie doradczej, współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl Wykładowczyni uczestniczyła w pracach legislacyjnych nad nowelizacją ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

PANEL DRUGI – wykład dr Paweł Łukaszewicz (wtorek-środa) Akcja „Bilans 2020” z uwzględnieniem zdarzeń wynikających z COVID-19.

WYKŁADOWCA: PAWEŁ ŁUKASZEWICZ DR NAUK EKONOMICZNYCH / FINANSISTA: wieloletni wykładowca, autor, licznych raportów, opinii, recenzji, artykułów. Współuczestniczył w opracowaniu odwołań, skarg do WSA, PFRON, NSA, izb skarbowych. Przez wiele pracował jako główny księgowy/ dyrektor finansowy/ członek zarządu w spółkach prawa handlowego, nadto pełnił kierownicze stanowiska, uczestniczył w rozprawach sądowych w charakterze biegłego.

Termin i miejsce szkolenia:

21 − 24 lutego 2021 rok „Polskie Tatry” S.A. ZAKOPANE ul. Wierchowa 2

Szkolenie adresowane jest do osób sporządzających sprawozdania finansowe, zeznania podatkowe podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) i fizycznych (PIT) za 2020 r., pracowników księgowości, pracowników kadr, osób zajmujących się pozyskiwaniem dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl


Szanowni Państwo! Firma ONLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością serdecznie zaprasza na szkolenie on-line. Ustawa „covidowa” przewiduje kilka rodzajów dofinansowań do wynagrodzeń pracowników, które można łączyć z dofinansowaniem do wynagrodzeń dla pracowników niepełnosprawnych, przy zachowaniu jednak reguł udzielania pomocy publicznej. Inne formy wparcia także mogą mieć wpływ na wysokość przysługującego SOD. Jak zachować dofinansowanie w sytuacji problemów z płynnością finansową? Jakie są limity poszczególnych form pomocy? Czy limit pomocy de minimis został zwiększony? Warto się także z rozwiązaniami z tarczy branżowej, aby jak najefektywniej móc je wykorzystać. Przedłużenie ważności orzeczeń o stopniu niepełnosprawności, w kontekście SOD, a także nowe druki INF-D-P i DEK-II-a, to kwestie, z którymi należy się zapoznać, tak jak z ostatnią nowelizacją ustawy o rehabilitacji.

ZATRUDNIANIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 2021 w DOBIE EPIDEMII COVID-19

Terminy szkolenia on-line:

4 lutego 2021 r. – godz. 10.00 – 14.00 10 lutego 2020 r. – godz. 10.00 – 14.00

WYKŁADOWCA:

ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, wspólnik firmy ONLEX Sp. z o.o. radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie, absolwentka WPiA Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną, były wieloletni pracownik Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w MPIPS – ostatnio na stanowisku głównego specjalisty ds. legislacji, były Dyrektor ds. Prawnych w firmie doradczej, współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl KOSZT SZKOLENIA: 350,00 (zwolnione z VAT)  – od osoby z firmy CENA SZKOLENIA OBEJMUJE: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, certyfikat elektroniczny. WARUNKI UCZESTNICTWA:

  • Skan karty zgłoszeniowej prosimy wysłać -mailem na adres kontakt@onlex.pl lub na numer fax: 22 403 82 17
  • Dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.
  • Po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty prześlemy przed szkoleniem link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

ONLEX Sp. z o.o. nie wyraża zgody na nagrywanie szkolenia, powielanie lub udostępnianie treści szkolenia. Treść szkolenia i prezentacja szkolenia objęta jest prawami autorskimi. WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
  • Po dokonaniu procesu rejestracji, wszystkie kwestie techniczne i informacje o sposobach dostępu do szkolenia online będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Proste, uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z wykładowcą, mają możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia.

Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl


Szanowni Państwo! Firma ONLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością serdecznie zaprasza na szkolenie on-line. Wprowadzona przez rząd Tarcza Antykryzysowa, czyli zestaw rozwiązań dla pracodawców i pracowników, ma na celu złagodzenie negatywnych skutków gospodarczych wynikających z pandemii koronawirusa. Ustawodawca zaproponował rozwiązania prawne, które mają na celu wsparcie przedsiębiorców, w przezwyciężeniu skutków gospodarczych COVID-19 – warto się z nimi zapoznać, aby jak najefektywniej je wykorzystać, także w kontekście łączenia różnych form wsparcia, w tym dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.

POMOC Z TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ I DOFINANSOWANIE DO WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Terminy szkolenia on-line:

19 maja 2020 r. – godz. 10.00 – 14.00 22 maja 2020 r. – godz. 10.00 – 14.00

WYKŁADOWCA:

ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, wspólnik firmy ONLEX Sp. z o.o. radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie, absolwentka WPiA Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną, były wieloletni pracownik Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w MPIPS – ostatnio na stanowisku głównego specjalisty ds. legislacji, były Dyrektor ds. Prawnych w firmie doradczej, współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Współpracowała lub współpracuje ze wszystkimi liczącymi się podmiotami zajmującymi się problematyką zatrudniania pracowników niepełnosprawnych.

Wykładowczyni uczestniczyła w pracach legislacyjnych nad nowelizacją ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

KOSZT SZKOLENIA: 300,00 (zwolnione z VAT) – od osoby z firmy CENA SZKOLENIA OBEJMUJE: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, certyfikat elektroniczny. WARUNKI UCZESTNICTWA:

  • Skan karty zgłoszeniowej prosimy wysłać -mailem na adres kontakt@onlex.pl lub na numer fax: 22 403 82 17
  • Dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.
  • Po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty prześlemy przed szkoleniem link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.
  • Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

ONLEX Sp. z o.o. nie wyraża zgody na nagrywanie szkolenia, powielanie lub udostępnianie treści szkolenia. Treść szkolenia i prezentacja szkolenia objęta jest prawami autorskimi. WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
  • Po dokonaniu procesu rejestracji, wszystkie kwestie techniczne i informacje o sposobach dostępu do szkolenia online będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Proste, uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z wykładowcą, mają możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia.
  • Praca w komfortowych grupach umożliwia interakcję na każdym etapie prowadzanie szkolenia przez moderatora.

Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl

Szanowni Państwo! Firma ONLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością serdecznie zaprasza na seminarium szkoleniowe składające się z dwóch paneli tematycznych:

Pierwszy panel: Wsparcie przy zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

Wykładowca: Anna Pałecka-Błaszczyk, wspólnik firmy ONLEX BB, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie, absolwentka WPiA Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną, były wieloletni pracownik Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w MPIPS – ostatnio na stanowisku głównego specjalisty ds. legislacji, były Dyrektor ds. Prawnych w firmie doradczej, współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Współpracowała lub współpracuje ze wszystkimi liczącymi się podmiotami zajmującymi się problematyką zatrudniania pracowników niepełnosprawnych. Wykładowczyni uczestniczyła w pracach legislacyjnych nad nowelizacją ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych Drugi panel: Akcja “Bilans 2019 rok” Zmiany w podatkach dochodowych CIT / PIT / VAT opublikowane w 2019 roku wchodzace do obrotu prawnego w 2020 roku. Wykładowca: dr Paweł Łukaszewicz, wieloletni wykładowca, autor, licznych raportów, opinii, recenzji, artykułów, odwołań, skarg do WSA. Pełnił stanowiska kierownicze w jednostkach, a w szczególności o statusie zpch, przez wiele lat uczestniczył w rozprawach sądowych w charakterze biegłego. Realizuje wykłady na studiach z doradztwa podatkowego, stale współpracuje z kancelariami podatkowymi i biegłymi rewidentami. Szkolenie adresowane jest do osób sporządzających sprawozdania finansowe, zeznania podatkowe podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) i fizycznych (PIT) za 2019 r., pracowników księgowości, pracowników kadr, osób zajmujących się pozyskiwaniem dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.

Termin:

19-23.01.2020 roku

Miejsce:

Zespół Antałówka ul. Wierchowa 2 34-500 Zakopane

Koszt szkolenia: 2 450,00 (zwolnione z VAT) – dla jednej osoby, po 2 350,00 zł (zwolnione z VAT) – dla dwóch lub więcej osób z firmy. Numer konta: ONLEX Spółka z o.o., ING Bank Śląski S.A. 77 1050 1025 1000 0090 8057 0477 Koszt szkolenia obejmuje: Wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o odbytym szkoleniu, indywidualne konsultacje, pełne wyżywienie, serwis kawowy w trakcie zajęć, zakwaterowanie w pokojach 2 osobowych (TV/Radio, pełny węzeł sanitarny), kolacja uroczysta , udział w kuligu z ogniskiem, korzystanie z atrakcji wodnych w AQUA PARKU tj. basenów, zjeżdżalni, jacuzzi i „dzikiej rzeki”. Dodatkowych informacji udziela: Ewa Kłosińska-Trzcińska tel: 22 251 33 72; fax: 22 403 82 17 E-mail: kontakt@onlex.pl